Σάββατο, 28 Απριλίου 2012

Επαναληπτικές ασκήσεις στη Γλώσσα για την 10η ενότητα Β' Δημοτικού (Προσοχή! Τι λέει εκεί;).

1. Μπορείς να γράψεις σωστά τις λέξεις και να τις συλλαβίσεις ;

 
τέσερα         ....................................................                       
σύνεφο        ....................................................
διάλειμα      ....................................................
Σάβατο        ....................................................
Ελάδα         .....................................................
θάλασα       .....................................................
άμος           .....................................................
παπούς       ......................................................


2. Μπορείς να γράψεις τα ακρωνύμια που σχηματίζονται ;

Ίδρυμα Κοινωνικών Ασφαλίσεων                       
……………………..
Οργανισμός Γεωργικών Ασφαλίσεων                        
……………………..
Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού                     
……………………..
Οργανισμός Τηλεπικοινωνιών Ελλάδας             
……………………..
Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδας                  
                   


3. Μπορείς να συμπληρώσεις το οριστικό άρθρο που κατά λάθος σβήστηκε;

ΤΟ ΠΑΓΟΝΙ

___ πανέμορφο παγόνι
κατηγόραγε τ’ αηδόνι
«Τραγουδεί στην ερημιά
και θαυμάζουν ___ φωνή του.
Μα δε βλέπουν ___ κορμί του
που ’χει τόσην ασκημιά;
Σταχτερό κοντούλι σώμα,
μήτε ουρά και μήτε χρώμα.
Πού ___ λαμπρή μου ___ θεωρία
και ___ όψης μου ___ μάγια!
Σαν ανοίξω ___ φτερό,
γίνομαι άξαφνα κυρία
με σμαράγδινη βεντάγια,
που πηγαίνει στο χορό.»
«Είν’ αλήθεια» λέει τ’ αηδόνι
___ έρημο και μοναχό,
«μ’ έκανε ο Θεός φτωχό,
σ’ έντυσε για ___ σαλόνι.
Τα στολίδια σου να δείξεις…
μα ___ στόμα μην τ’ ανοίξεις.»



4. Βάζω τις λέξεις που βρίσκονται μες στην παρένθεση στον κατάλληλο τύπο:

Ο Δημήτρης είναι ………………………(συμμαθητής) με τον Ηλία.
 Οι γονείς τους είναι …………………….(καθηγητής).
 Οι στολές ……………………(ναύτης) είναι όμορφες.
 Οι ………………………… (μανάβης) πουλάνε φρούτα και λαχανικά.
 Η δουλειά ………………….. (φούρναρης) είναι αρκετά δύσκολη.
Στην αίθουσα ακούγονται οι οδηγίες ……………………. (καθηγητής)
    προς  ……………………. (μαθητής).



5. Χάθηκε το αγαπημένο σου σκυλάκι. Μπορείς να γράψεις μια μικρή
αγγελία στην τοπική εφημερίδα;(Χαρακτηριστικό, φύλο, χρώμα, ράτσα, πού και πότε χάθηκε, τηλέφωνο επικοινωνίας.)

 
.....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................




6. Μπορείς  να κυκλώσεις τα ουσιαστικά και να συμπληρώσεις τους πίνακες γράφοντάς τα με πεζά γράμματα;
 
ΒΑΣΙΛΗΣΚΛΠΦΟΥΡΝΑΡΗΣΞΗΒΝΜΑΘΗΤΗΣΠΟΙΓΕΠΙΒΑΤΗΣΞΨΦΠ
ΛΚΗΞΓΙΑΝΝΗΣΚΞΤΜΠΑΜΠΗΣΤΡΦΡΑΦΤΗΣΛΟΠΔΗΜΗΤΡΗΣΔΦΡΤ

 
ΚΟΙΝΑ ΑΡΣΕΝΙΚΑ
ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ




ΚΥΡΙΑ ΑΡΣΕΝΙΚΑ
ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ








7. Βάζω τις λέξεις που βρίσκονται μες στην παρένθεση στον κατάλληλο τύπο:
Η απόφαση των ……………………………… (δικαστής) θα βγει αύριο.
Οι ……………………………… (φοιτητής) θα πραγματοποιήσουν πορεία διαμαρτυρίας στο κέντρο της Αθήνας.
Η ζωή των ……………………………… (βαρκάρης) είναι πολύ δύσκολη στη σημερινή εποχή.
Στο βάθος ακούγονται οι φωνές του ……………………………… (προπονητής) προς τους ……………………………… (παίχτης).
Οι ……………………………… (μανάβης) πουλούν φρέσκα λαχανικά, ενώ η δουλειά των ……………………………… (ναύτης) είναι να φροντίζουν το καράβι, ώστε να ταξιδεύουμε με ασφάλεια.


8.  Συμπλήρωσε τα κενά με το άρθρο που ταιριάζει.
.......χαράς
......μέρες
.....σχολεία
.....βουνών
.......σταθμού
......κατσίκα
......ελέφαντα
.....μηχανικούς
.......κάμπους
......πόρτας
.....τράπεζες
.....γιατροί
.......παιδιών
......γλυκών
.....ήλιου
.....φωλιάς
.......τύμπανο                        
......γέφυρα               
.....χάρτης
.....φόβος
.......χαρτί
......ομπρέλα
.....λαός
.....κόσμος                   
......φωτιά                  
.....γιορτή
.....χωράφι                          
.....πυξίδα                                                          


9. Να γράψεις μπροστά από τα παρακάτω ουσιαστικά το οριστικό άρθρο που ταιριάζει:
η  ή  οι                                   τον  ή  των                     της  ή    τις
………πόρτα                         ……… πολίτη                 ……… πλατείας
……… τσάντες                      ……….βιβλίων                ………δασκάλες                  
……… μέρα                         ……….καφετζή                ………βρύσες


  
10. Διαγράφω τη λεξούλα που είναι γραμμένη λάθος και δίπλα χωρίζω τη σωστή σε συλλαβές:
 κομμένη - κομένη         (…………………………………………)
 παπούς - παππούς        (…………………………………………)
 αρρώστια - αρώστια        (…………………………………………)
 σύνεφο - σύννεφο           (…………………………………………)
 μαγείρισα - μαγείρισσα  (…………………………………………)
 ελληνικός - εληνικός      (…………………………………………)



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου