Κυριακή 29 Απριλίου 2012

Επαναληπτικές ασκήσεις στη Γλώσσα για την 2.4 ενότητα Γ' Δημοτικού (Άνθρωποι και μηχανές).

8ο Κριτήριο  Αξιολόγησης
Μάθημα: Γλώσσα
Ενότητα: ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΕΣ
Ονοματεπώνυμο:
Ημερομηνία:


Α. Ακούω και Γράφω

.....................................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................................


      Β. Εργασίες

1.        Σχημάτισε τις μετοχές της ενεργητικής φωνής:


διαβάζω –
παραπλανώ –
τυλίγω –
κυνηγώ –
παίρνω –
βάφω –
σβήνω –
τελειώνω –
κρατώ –
περνώ –




2.        Γράφω την παρακάτω πρόταση και στους άλλους χρόνους:

Ενεστώτας:  Το αεροπλάνο πετά ψηλά.
Παρατατικός:
Αόριστος:
Εξακολ. Μέλ.
Στιγμιαίος Μέλ.



3.        Μεταφέρω το παρακάτω κείμενο στον Παρατατικό και στον Αόριστο:

«Εγώ αγαπώ το βιβλίο. Εσύ προτιμάς το παιχνίδι. Η Δανάη ρώτα και μαθαίνει. Αγαπάμε τους φίλους μας. Όταν τους αγαπάτε κι εκείνοι σας αγαπούν».
Παρατατικός:..............................................................................................................................................
......................................................................................................................................................................
Αόριστος:.....................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................................



4.        Ξεχώρισε τα άρθρα από τον αδύνατο τύπο της προσωπικής αντωνυμίας:

α . Αυτή  τη  ζακέτα την αγόρασα χθες. (.....................-....................)
 β. Το είπε ξεκάθαρα.                                     (.....................)
γ. Σκούπισα την αυλή.                                    (......................)
δ. Την άσκηση των Μαθηματικών την έλυσε η δασκάλα. (.......................-.....................)
ε. Της έδωσα την κανάτα.                              (.....................-....................)




5.        Συμπληρώνω τα κενά των παρακάτω προτάσεων με το κατάλληλο ρήμα στην Προστακτική του Αορίστου:

( λέω, βγαίνω, έρχομαι, πλένω, στρώνω )
α. .................... ήρεμα από την αίθουσα.
β. Γιαγιά, ................... μου ένα παραμύθι.
γ. ...................., σε παρακαλώ, το κρεβάτι σου.
δ. .................... τα χέρια σου και .................... να φάμε.


 
6.        Τίτλοι παραγράφων
Μηχανές του μέλλοντος
1η: ...................................................................................................................................
2η: ...................................................................................................................................
3η: ...................................................................................................................................
4η: ...................................................................................................................................

Πώς σχεδιάστηκε η πρώτη ταμειακή μηχανή
       Αρκετά χρόνια πριν, γύρω στο 1878, ένας Αμερικάνος καταστηματάρχης αντιμετώπιζε το εξής πρόβλημα: Μολονότι το μαγαζί που είχε ήταν πολύ γνωστό και συνήθως είχε κόσμο, δεν έβγαζε τα κέρδη που περίμενε.
       Υποψιάστηκε πως τον έκλεβαν οι υπάλληλοί του, πράγμα εύκολο, αφού τα χρήματα έμεναν σε ανοιχτά κουτιά και οι  πωλήσεις καταγραφόταν σε βιβλίο λογαριασμών από τους ίδιους τους υπαλλήλους.
       Στενοχωρημένος, αποφάσισε να πάει ένα ταξίδι στην Ευρώπη. Όταν επισκέφτηκε το μηχανοστάσιο του πλοίου με το οποίο ταξίδευε, πρόσεξε μια μηχανή που μετρούσε τις στροφές της προπέλας. Αμέσως άρχισε να σκέφτεται πως θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει αυτή την ιδέα για να καταγράφει τις πωλήσεις στο μαγαζί του.                                                                                                                         Ενθουσιάστηκε τόσο πολύ με αυτή την ιδέα, ώστε σταμάτησε τις διακοπές του και γύρισε στην πατρίδα του για να σχεδιάσει μια ταμειακή μηχανή με τον αδελφό του.














7. Σκέφτομαι και γράφω: Πώς οι μηχανές σήμερα έχουν κάνει τη ζωή του ανθρώπου καλύτερη;


 
Αναφέρω γιατί οι μηχανές έχουν κάνει τη ζωή μας καλύτερη (π.χ. οι εργασίες γίνονται σε λιγότερο χρόνο, με λιγότερο κόπο, με λιγότερα χρήματα). 
 
Γράφω παραδείγματα μηχανών που έχουν κάνει καλύτερη τη ζωή μας (π.χ. το πλυντήριο προσφέρει εύκολο και ξεκούραστο πλύσιμο, η τηλεόραση ενημέρωση και διασκέδαση, το τρένο και το αυτοκίνητο γρήγορη μετακίνηση).
 
Κλείνω με ένα συμπέρασμα (π.χ. οι μηχανές έχουν αλλάξει τη ζωή μας, έχουν διευκολύνει τους ανθρώπους, πρέπει να συνεχιστεί η πρόοδος) ή μια ευχή(π.χ. μακάρι να εφευρεθούν κι άλλες χρήσιμες μηχανές).


...................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................... 
...................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................... 
...................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου