Σάββατο 28 Απριλίου 2012

Επαναληπτικές ασκήσεις στη Γλώσσα για την 2η ενότητα Β' Δημοτικού (Με το "σεις" και με το "σας").

1) Αντιγράφω και μαθαίνω για ορθογραφία:


- Θέλω μία σοκολάτα.
- Σας παρακαλώ, μου δίνετε μία σοκολάτα;




2) Σβήσε τι δε θα έλεγες ποτέ στον διευθυντή του σχολείου σου και εξήγησε γιατί. Μετά γράψε πώς θα έλεγες εσύ το ίδιο πράγμα:


- Μου δίνετε, σας παρακαλώ, εκείνο το βιβλίο;         - Μου δίνεις δύο κιμωλίες;
- Θα έρθεις στην γιορτή αύριο;                                   - Θα έρθετε στην εκδρομή αύριο;




3) Χρωμάτισε εκείνες τις φράσεις που δεν θα έλεγες ποτέ στον καλύτερό σου φίλο και εξήγησε γιατί. Μετά γράψε πώς θα έλεγες εσύ το ίδιο πράγμα:


- Μου δίνεις, σε παρακαλώ, τις μπογιές;                  - Πήγαινε, σε παρακαλώ, λίγο πιο πέρα.
- Μου δίνετε το τετράδιο;                                     - Θα μπορούσατε, σας παρακαλώ, να πάτε πιο πέρα;




4) Χωρίζω φωναχτά τις λέξεις σε συλλαβές και τις ενώνω με τον σωστό αριθμό συλλαβών:


Γράμμα                                                                                1
Μπλοκ                                                                                
Γραμματόσημο                                                                    2
Δέμα                                                                                   
Φάκελος                                                                              3
Κουμπαράς
Επιταγή                                                                                4
Ταχυδρομείο
                                                                                             5




5) Αντίγραψε τις παρακάτω λέξεις και μάθε να τις γράφεις σωστά:


Καλημέρα:


Καλησπέρα:


Καληνύχτα:




6) Γράψε τις λέξεις βάζοντας τον τόνο στην σωστή συλλαβή. Μην ξεχάσεις να βάλεις τελεία στο τέλος της πρότασης:


γερος
Ο παππούς είναι ___________
Ο σπάγκος είναι ___________


ωμος
Ο μπακαλιάρος δεν τρώγεται ___________
Με πονά λίγο ο _________ μου.


μονο
Το κρεβάτι μου είναι _______
Το σκυλάκι μου παίζει ________ του.


φορα
Μια _______ κι έναν καιρό...
Παίρνω ________ και πηδώ.


ποτε
Δεν μου είπε _______ θα έρθει.
Δεν θα το ξανακάνω ________


λευκα
Δίπλα στο σπίτι φυτέψαμε μια _______
Τα ρούχα που φορούσε ήταν ________



7) Συλλαβίζω τις παρακάτω λέξεις και βάφω με κόκκινο χρώμα τη λήγουσα, με πράσινο την παραλήγουσα και με γαλάζιο την προπαραλήγουσα.

οδηγός

ευγενικός

κόκκινος

φεγγάρι

Δευτέρα

καντάδα

μανταρίνι

χαιρετώ




8) Μαντεύω τις λέξεις που λείπουν και τις γράφω.

       Η Χαρά έγραψε ένα .................. στη θεία της. Το έβαλε μέσα σε ένα
.............................. , κόλλησε ένα ....................................... και το πήγε στο
............................................... .



 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου