Δευτέρα, 7 Μαΐου 2012

Επαναληπτικές ασκήσεις στη Γλώσσα για την 15η ενότητα Ε' Δημοτικού (Τηλεόραση).

 ΓΛΩΣΣΑ  Ε΄  ΤΑΞΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 15 - ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

Γραπτή δοκιμασία τ….. μαθητ…….  ………………………………………….



1. Ακούω και γράφω:
………………………………………………………………………………………………………………...

………………………………………………………………………………………………………………...

………………………………………………………………………………………………………………...

………………………………………………………………………………………………………………...

………………………………………………………………………………………………………………...

………………………………………………………………………………………………………………...

………………………………………………………………………………………………………………...

………………………………………………………………………………………………………………..

………………………………………………………………………………………………………………...

………………………………………………………………………………………………………………...

………………………………………………………………………………………………………………...



2. Κλίνω στον ενεστώτα και παρατατικό τα ρήματα:  
στερούμαι, εγγυώμαι, αθλούμαι,  εξαρτώμαι                
  

ΠΡΟΣΩΠΑ
Ε      Ν      Ε      Σ      Τ      Ω      Τ      Α      Σ

εγώ
εσύ
αυτός
εμείς
εσείς
αυτοί

..............................
..............................
..............................
..............................
..............................
..............................

..............................
..............................
..............................
..............................
..............................
..............................

..............................
..............................
..............................
..............................
..............................
..............................

..............................
..............................
..............................
..............................
..............................
..............................


ΠΡΟΣΩΠΑ
Π     Α     Ρ     Α     Τ     Α     Τ     Ι     Κ     Ο     Σ

εγώ
εσύ
αυτός
εμείς
εσείς
αυτοί

..............................
..............................
..............................
..............................
..............................
..............................

..............................
..............................
..............................
..............................
..............................
..............................

..............................
..............................
..............................
..............................
..............................
..............................

..............................
..............................
..............................
..............................
..............................
..............................


                   
3. Κλίνω την πρόταση σε όλους τους χρόνους:

ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ:        Η χώρα μας παράγει λάδι και βαμβάκι.    

ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟΣ: …………………………………………………………………………………………

ΑΟΡΙΣΤΟΣ:        …………………………………………………………………………………………

ΕΞΑΚΟΛ.ΜΕΛ.:         ……………………………………………………………………………………

ΣΥΝΟΠ.ΜΕΛ.:    ………………………………………………………………………………………....

ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟΣ:    ……………………………………………………………………………………

ΥΠΕΡΣΥΝΤΕΛΙΚΟΣ:  …………………………………………………………………………………..

ΣΥΝΤΕΛ.ΜΕΛ.:  …………………………………………………………………………………………



4. Ενώνω τις παρακάτω προτάσεις με όσες αλλαγές είναι απαραίτητες, για να κάνω αιτιολογικές προτάσεις: 

Δε διαβάζει τα μαθήματά του. Βλέπει πολύ τηλεόραση.
………………………………………………………………………………………………………………..
Δεν πήγε εκδρομή μαζί τους. Ήταν θυμωμένη.
………………………………………………………………………………………………………………..
Αγοράζουμε άχρηστα πράγματα. Επηρεαζόμαστε από τις διαφημίσεις.
………………………………………………………………………………………………………………..
Η ομάδα μας έχασε. Δεν έπαιξε καλά και ήταν αρκετά άτυχη.
………………………………………………………………………………………………………………..
Πηγαίνω συχνά στο βουνό. Μου αρέσει να περπατώ στις κορυφές και στα δάση του. 
………………………………………………………………………………………………………………..



5. Συντομογραφίες και αρκτικόλεξα ( γράφω τι σημαίνουν ):

μ. Χ.

ΔΕΗ

 χγρ.

 ΕΡΤ

ΟΤΕ

ΕΜΥ

τ. μ.

 τηλ.

 ΒΑ                                                   

 π. μ.                                                  
                                                   


                                
6. Βρίσκω στο κρυπτόλεξο τις 10 λέξεις που έχουν πρώτο συνθετικό το τηλε
και τις γράφω δίπλα. Γράφω και άλλες 6 που γνωρίζω με το ίδιο συνθετικό:

Τ
Τ
Η
Λ
Ε
Ο
Ρ  
Α
Σ
Η
Κ
Λ
Ε
Τ
Τ
Η
Λ
Ε
Γ
Ρ
Α
Φ
Ο
Σ
Γ
Δ
Ε
Η
Η
Λ
Ε
Τ
Η
Λ
Ε
Θ
Ε
Α
Σ
Η
Ζ
Λ
Λ
Ε
Ο
Τ
Η
Υ
Υ
Α
Β
Τ
Θ
Τ
Η
Ε
Ε
Φ
Τ
Η
Λ
Ε
Φ
Ω
Ν
Η
Τ
Η
Σ
Π
Γ
Ω
Ι
Λ
Κ
Λ
Μ
Ξ
Ν
Λ
Ο
Λ
Π
Α
Ρ
Ν
Ψ
Ε
Ι
Χ
Ο
Φ
Τ
Σ
Ρ
Ε
Π
Ι
Α
Ο
Ω
Κ
Α
Ε
Κ
Ι
Υ
Τ
Σ
Μ
Ο
Χ
Φ
Θ
Ε
Α
Τ
Η
Ο
Ε
Ξ
Η
Τ
Α
Ρ
Ν
Η
Ρ
Κ
Ρ
Ι
Π
Ο
Ξ
Ι
Λ
Ι
Χ
Μ
Ι
Μ
Ο
Λ
Τ
Η
Λ
Ε
Β
Ο
Α
Σ
Ο
Ο
Δ
Α
Σ
Υ
Α
Σ
Υ
Ρ
Χ
Ι
Γ
Ψ
Σ
Π
Ι
       ……………………………………
       ……………………………………
       ……………………………………
       ……………………………………
       ……………………………………
       ……………………………………
       ……………………………………
      ……………………………………
       ……………………………………
       ……………………………………
       ……………………………………
       ……………………………………
       ……………………………………
       ……………………………………
       ……………………………………
       ………………………………...  








7. Ένωσε τις παρακάτω προτάσεις χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο της παρένθεσης για να σχηματίσεις αιτιολογικές προτάσεις:

Δεν την πήραμε μαζί μας στο   ταξίδι. Θύμωσε και δε μας ξαναμίλησε, (επειδή)
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………. Δεν ήξερε να οδηγεί. Πήρε ταξί. (καθώς)
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Καθυστέρησα  να έρθω. Άργησα  να  ξυπνήσω. (γιατί)
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Χτες δεν  πήγαμε  εκδρομή   . Έβρεχε (επειδή)
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Το κρύο άρχισε να δυναμώνει. Αρχίσαμε να φοράμε μάλλινα(γιατί)
………………………………………………………………………………………………………………………………………………….



8. Αντικατάστησε τις υπογραμμισμένες μετοχές με αιτιολογικές προτάσεις:

α. Παίζοντας   μπάσκετ  με  τους φίλους  του, έπεσε  και  χτύπησε  το  πόδι  του. 
………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
β. Περπατώντας  σκεφτικός  σκόνταψε  και  έπεσε.
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
γ. Παίζοντας  όλη  μέρα  με  τον  υπολογιστή  του, δεν  έγραψε  καλά  στις  εξετάσεις.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………
δ. Μαθαίνει τι συμβαίνει στις άλλες χώρες, διαβάζοντας εφημερίδες.
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
ε. Ενοχλημένος  από  τη  συμπεριφορά  της, ούτε  που  της  μίλησε.
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………..



9. Γράψε τι σημαίνουν τα παρακάτω αρκτικόλεξα:

ΑΦΜ = …………………………………………...………..
ΓΣΕΕ  =  ..........................................................
ΔΕΗ  = .............................................................
Ε.ΥΔ.Α.Π. =  ...................................................
Ο.Σ.Ε.  = ............................................................
Η/Υ  = ............................................................
μμε   = ............................................................
ΟΓΑ = ……………………………………………….……… 
ΟΕΔΒ = …………………………………………………… .
 


10. Γράψε με τη μορφή συντομογραφιών τις παρακάτω λέξεις:

Άγιος  ......................            Βλέπε  ......................                 κύριος ……………………                     
Εκατοοτό ......................        κυρία   ......................                Και τα λοιπά ......................                   
μετά το μεσημέρι  ......................      πριν το μεσημέρι  ......................
Παραδείγματος χάρη ......................       στρέμματα .....................     Προ Χριστού………..                                       τετραγωνικά μέτρα ......................  Μετά Χριστό  ......................                      
   

                 
11. Στο παρακάτω κείμενο υπογράμμισε τις αιτιολογικές προτάσεις:

«Η χθεσινή εκδρομή μας στην Πινακοθήκη θα μας μείνει αξέχαστη, διότι τίποτα δεν πήγε καλά. Καθυστερήσαμε να φτάσουμε, γιατί δύο μαθητές δεν ήρθαν στην ώρα τους στο σχολείο. Ο ξεναγός μάς έψαχνε όλη την ώρα, γιατί διασκορπιστήκαμε στις αίθουσες. Κάποια στιγμή χτύπησε ο συναγερμός, επειδή κάποιος άγγιξε έναν πολύτιμο πίνακα. Από την ξενάγηση δεν καταλάβαμε και πολλά πράγματα, διότι ακολουθήσαμε μια ομάδα ξένων τουριστών. Ο φύλακας απείλησε να μας διώξει, γιατί ενοχλούσαμε με τις φωνές μας. Ένας επισκέπτης μάς έκανε παρατήρηση, γιατί περνούσαμε διαρκώς μπροστά από τη φωτογραφική του μηχανή. Στην επιστροφή, ο διευ­θυντής μάς ανακοίνωσε ότι θα χάσουμε την επόμενη επίσκεψη, επειδή η συμπεριφορά μας δεν ταίριαζε σε μαθητές.»
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου